Facebook_icon
zoom in zoom out high contrast
A A A
  • photo
  • photo
  • photo
  • photo
  • photo
  • photo
  • photo
  • photo
  • photo

Kategorie


Mapka powiatu



Konkurs na logo Śląska Cieszyńskiego rozstrzygnięty!

Prezentujemy zwycięski projekt logo zgłoszony w Konkursie na logo Śląska Cieszyńskiego, który został ogłoszony w marcu br. przez Zarząd Powiatu Cieszyńskiego. Autorką projektu jest

Konkurs na logo Śląska Cieszyńskiego rozstrzygnięty!

Katarzyna Worek - studentka Uniwersytetu Śląskiego w Cieszynie na kierunku Edukacja Artystyczna w zakresie sztuk plastycznych, która na co dzień zajmuje się ilustracją oraz projektowaniem graficznym, pracując na stanowisku grafika oraz jako freelancer.

Stworzenie nowego logo dla Powiatu Cieszyńskiego nie było zadaniem łatwym. Nie tylko miało się ono wpisywać w strategię marketingową pozycjonującą region jako miejsce bez granic (zarówno fizycznych, jak i emocjonalnych), lecz również musiało mieć walory artystyczne
i użyteczne – mówią członkowie Komisji Konkursowej, którzy oceniali złożone projekty.

Komisja tak uzasadniała swój wybór - Wybrany projekt spełnia wszelkie założenia i posiada atrybuty dobrego znaku. Pozornie abstrakcyjną formę sygnetu zbudowały stożki dachów nad nawą i absydą romańskiej Rotundy p.w. św. Mikołaja w Cieszynie (motyw znany każdemu rodakowi z rewersu banknotu 20-złotowego). Jednak pierwsze skojarzenia biegną w kierunku latawców, lotni czy grotów strzałek skierowanych ku górze. Kto chce, zobaczy i góry. Lapidarna forma pozwala odczytywać symbol na różnych poziomach. W tym jego siła. Projekt opiera się wszechobecnym trendom — jest prosty, czytelny i ponadczasowy. Nawiązując do odległej historii, jednocześnie optymistycznie „zerka” w przyszłość. Znak jest dodatkowo odporny na wszelkie pułapki związane z technologiami powielania.

Niezwykle ważnym jest też, to, iż pod względem strategicznym nowe logo w symboliczny sposób komunikuje ideę wolności, przez co ucieka od dosłowności w swoim przekazie, a dzięki nowoczesnej i minimalistycznej formie jest idealną bazą do tworzenia komunikacji reklamowej, pozwalając na eksplorowanie różnorodnych kierunków kreatywnych. Warto dodać, że projekt wyróżnia się na tle tak bardzo tożsamych logotypów miejscowości i regionów. Ucieka od banału, przez co staje się wyróżnialny i bardziej zapadający w pamięć, a minimalistyczna forma staje się idealną bazą do nowoczesnej identyfikacji wizualnej.

Sama twórczyni tak opisuje swój projekt - starałam się znaleźć symbol jak najprostszy, w prosty
i zwięzły sposób kojarzący się z regionem. Użyłam jako inspiracji wizerunku rotundy św. Mikołaja, która znana jest nie tylko lokalnym mieszkańcom, ale również każdemu kto miał do czynienia
z polską walutą. Uważam ponadto, że jest to symbol ważny dzięki swojej wiekowości i bogatej tradycji. Ważny zarówno dla Polaków jak i Czechów ponieważ nawiązuje do historii wspólnej dla obu państw. Moja wersja logotypu przedstawia zredukowaną do minimum, esencjonalną wersje rotundy, całość została zaprojektowana według zasad złotego podziału, co gwarantuje stabilność
i przejrzystość znaku. Znak jest czytelny niezależnie od rozmiaru. Dwa kształty łączą się ze sobą łagodnie nawiązując do idei jedności. Wersja kolorowa, o ciepłej barwie ma budzić pozytywne, miłe skojarzenia.

Na konkurs wpłynęło 121 prac, z Polski, Czech i Węgier. Zapraszamy do ich obejrzenia na www.logo.powiat.cieszyn.pl

 

Fundacja

© 2016 Starostwo Powiatowe w Cieszynie

Designed by: Strony Dla Firm

Korzystamy z plików cookies i umożliwiamy zamieszczanie ich osobom trzecim. Pliki cookie pozwalają na poznanie twoich preferencji na podstawie zachowań w serwisie. Uznajemy, że jeżeli kontynuujesz korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę. Poznaj szczegóły i możliwości zmiany ustawień w Polityce Cookies
Zamknij X