Facebook_icon
zoom in zoom out high contrast
A A A
  • photo
  • photo
  • photo
  • photo
  • photo
  • photo
  • photo
  • photo
  • photo

Kategorie


Mapka powiatu



Edukacja

Array ( [0] => Array ( [0] => 214 [id] => 214 [1] => 0 [add_to_news] => 0 [2] => Finaliści Regionalnego Konkursu Projektów Przedsiębiorczych [name] => Finaliści Regionalnego Konkursu Projektów Przedsiębiorczych [3] => finalisci-regionalnego-konkursu-projektow-przedsiebiorczych [url] => finalisci-regionalnego-konkursu-projektow-przedsiebiorczych [4] => finalisci.jpg [5] =>

Do zmagań finałowych zostało zakwalifikowanych 10 najlepszych projektów biznesowych (spośród 24 zgłoszonych). Autorzy tych najlepszych koncepcji biznesowych mieli możliwość zaprezentowania swoich pomysłów przed Komisją Konkursową i pozostałymi uczestnikami.

Ostatecznie Andrzej Kowalczyk zajął II miejsce z projektem „Futukosz”, zdobywając 114 punktów na 120 możliwych (tracąc przy tym tylko 1 punkt do zwycięscy konkursu). Lidia Iwaniuk z projektem "Praktymarket" uplasowała się na III miejscu, zdobywając 110 punktów.

Ponadto Andrzej Kowalczyk otrzymał wyróżnienie od Komisji Konkursowej za płynność i swobodę prezentacji podczas swojego wystąpienia.

Finał Konkursu był też doskonałą okazją do podsumowania całego projektu. Prezes Fundacji Edukacji Przedsiębiorczej a jednocześnie Dziekan Wydziału Nowej Ekonomii i Gospodarki Kreatywnej dr Marcin Budziński przedstawił zgromadzonym zrealizowane cele i rezultaty, informując przy tym, że w projekcie wzięło udział blisko 1300 uczniów z województwa śląskiego oraz że odbyło się łącznie 76 warsztatów w 40 zgłoszonych szkołach. Doktor Budziński podkreślił także ważną rolę Narodowego Banku Polskiego, dzięki któremu możliwa była realizacja całego projektu i konkursu w ramach Młodzieżowego Forum Przedsiębiorczości.

Gratulujemy pomysłów biznesowych i życzymy powodzenia w ich realizacji!!!

[txt] =>

Do zmagań finałowych zostało zakwalifikowanych 10 najlepszych projektów biznesowych (spośród 24 zgłoszonych). Autorzy tych najlepszych koncepcji biznesowych mieli możliwość zaprezentowania swoich pomysłów przed Komisją Konkursową i pozostałymi uczestnikami.

Ostatecznie Andrzej Kowalczyk zajął II miejsce z projektem „Futukosz”, zdobywając 114 punktów na 120 możliwych (tracąc przy tym tylko 1 punkt do zwycięscy konkursu). Lidia Iwaniuk z projektem "Praktymarket" uplasowała się na III miejscu, zdobywając 110 punktów.

Ponadto Andrzej Kowalczyk otrzymał wyróżnienie od Komisji Konkursowej za płynność i swobodę prezentacji podczas swojego wystąpienia.

Finał Konkursu był też doskonałą okazją do podsumowania całego projektu. Prezes Fundacji Edukacji Przedsiębiorczej a jednocześnie Dziekan Wydziału Nowej Ekonomii i Gospodarki Kreatywnej dr Marcin Budziński przedstawił zgromadzonym zrealizowane cele i rezultaty, informując przy tym, że w projekcie wzięło udział blisko 1300 uczniów z województwa śląskiego oraz że odbyło się łącznie 76 warsztatów w 40 zgłoszonych szkołach. Doktor Budziński podkreślił także ważną rolę Narodowego Banku Polskiego, dzięki któremu możliwa była realizacja całego projektu i konkursu w ramach Młodzieżowego Forum Przedsiębiorczości.

Gratulujemy pomysłów biznesowych i życzymy powodzenia w ich realizacji!!!

[6] => Podwójnym sukcesem zakończył się udział uczniów Zespołu Szkół Gastronomiczno-Hotelarskich w Wiśle w finale Regionalnego Konkursu Projektów Przedsiębiorczych. [short_txt] => Podwójnym sukcesem zakończył się udział uczniów Zespołu Szkół Gastronomiczno-Hotelarskich w Wiśle w finale Regionalnego Konkursu Projektów Przedsiębiorczych. [7] => 2017-06-30 08:16:03 [date_add] => 2017-06-30 08:16:03 [8] => 1498803363 [date_add_stamp] => 1498803363 [9] => pl [lang] => pl [10] => 52 [id_user] => 52 [11] => 78.9.15.120 [IP] => 78.9.15.120 [12] => 1 [active] => 1 [13] => [count] => [14] => 0000-00-00 00:00:00 [data_pub] => 0000-00-00 00:00:00 [15] => 2017-06-30 08:16:03 [data_mod] => 2017-06-30 08:16:03 [img] => Array ( [med] => ./files/news/s248x164_finalisci.jpg [small] => ./files/news/s163x108_finalisci.jpg [full] => ./files/news/s800x600_finalisci.jpg ) [date_create] => 2017-06-30 [crisis] => [edu] => 1 ) [1] => Array ( [0] => 213 [id] => 213 [1] => 0 [add_to_news] => 0 [2] => Erasmus+ w II LO im. M. Kopernika [name] => Erasmus+ w II LO im. M. Kopernika [3] => erasmus-w-ii-lo-im.-m.-kopernika [url] => erasmus-w-ii-lo-im.-m.-kopernika [4] => 47367.jpg [5] =>

II Liceum Ogólnokształcące im. M. Kopernika od czerwca ubiegłego roku realizuje projekt „Interdyscyplinarna szkoła – szkołą przyszłości” w ramach programu Erasmus+. Nasza placówka bierze udział w akcji KA1 „Mobilność kadry edukacji szkolnej”. Projekt ma na celu poprawę jakości pracy szkoły przez udział pracowników w zagranicznych kursach i szkoleniach, w trakcie których podnoszą oni własne kompetencje zawodowe. 14 nauczycieli wzięło udział w kursach języka angielskiego na dwóch poziomach zaawansowania, które odbywały się w naszej szkole w okresie od września do stycznia. W marcu odbyły się również dwa pierwsze wyjazdy edukacyjne: do Włoch na kurs ‘GRAND TOUR IN EUROPE: creativity, innovation, active citizenship and intercultural dialogue’ i na Islandię ‘Structured Educational Visit to Schools and Training Seminar in Iceland. W trakcie wyjazdów nauczyciele mieli możliwość poznawania nowoczesnych i innowacyjnych metod nauczania poprzez udział w wykładach, warsztatach i wizytach w placówkach oświatowych na różnym poziomie nauczania. Forma kursów, oparta na dyskusji i pracy zespołowej, pokazała jak motywujące i inspirujące może być uczenie się od innych, szczególnie biorąc pod uwagę fakt, że grupy były międzynarodowe i składały się z nauczycieli różnych przedmiotów co dawało niezwykle szerokie pole do wymiany doświadczeń. Nauczyciele, którzy brali udział  w kursach dzielą się zdobytą wiedzą z innymi i wykorzystują nowe umiejętności w codziennej pracy z młodzieżą. W czasie trwania kursów nauczyciele oprócz nauki uczestniczyli również w wycieczkach do miejsc ciekawych historycznie i kulturowo dzięki czemu mogli lepiej zrozumieć specyfikę danego kraju i wzbogacić swoją wiedzę na temat innych krajów Unii Europejskiej.


 

 

[txt] =>

II Liceum Ogólnokształcące im. M. Kopernika od czerwca ubiegłego roku realizuje projekt „Interdyscyplinarna szkoła – szkołą przyszłości” w ramach programu Erasmus+. Nasza placówka bierze udział w akcji KA1 „Mobilność kadry edukacji szkolnej”. Projekt ma na celu poprawę jakości pracy szkoły przez udział pracowników w zagranicznych kursach i szkoleniach, w trakcie których podnoszą oni własne kompetencje zawodowe. 14 nauczycieli wzięło udział w kursach języka angielskiego na dwóch poziomach zaawansowania, które odbywały się w naszej szkole w okresie od września do stycznia. W marcu odbyły się również dwa pierwsze wyjazdy edukacyjne: do Włoch na kurs ‘GRAND TOUR IN EUROPE: creativity, innovation, active citizenship and intercultural dialogue’ i na Islandię ‘Structured Educational Visit to Schools and Training Seminar in Iceland. W trakcie wyjazdów nauczyciele mieli możliwość poznawania nowoczesnych i innowacyjnych metod nauczania poprzez udział w wykładach, warsztatach i wizytach w placówkach oświatowych na różnym poziomie nauczania. Forma kursów, oparta na dyskusji i pracy zespołowej, pokazała jak motywujące i inspirujące może być uczenie się od innych, szczególnie biorąc pod uwagę fakt, że grupy były międzynarodowe i składały się z nauczycieli różnych przedmiotów co dawało niezwykle szerokie pole do wymiany doświadczeń. Nauczyciele, którzy brali udział  w kursach dzielą się zdobytą wiedzą z innymi i wykorzystują nowe umiejętności w codziennej pracy z młodzieżą. W czasie trwania kursów nauczyciele oprócz nauki uczestniczyli również w wycieczkach do miejsc ciekawych historycznie i kulturowo dzięki czemu mogli lepiej zrozumieć specyfikę danego kraju i wzbogacić swoją wiedzę na temat innych krajów Unii Europejskiej.


 

 

[6] => [short_txt] => [7] => 2017-06-12 07:30:23 [date_add] => 2017-06-12 07:30:23 [8] => 1497245423 [date_add_stamp] => 1497245423 [9] => pl [lang] => pl [10] => 52 [id_user] => 52 [11] => 78.9.15.120 [IP] => 78.9.15.120 [12] => 1 [active] => 1 [13] => [count] => [14] => 0000-00-00 00:00:00 [data_pub] => 0000-00-00 00:00:00 [15] => 2017-06-12 07:30:23 [data_mod] => 2017-06-12 07:30:23 [img] => Array ( [med] => ./files/news/s248x164_47367.jpg [small] => ./files/news/s163x108_47367.jpg [full] => ./files/news/s800x600_47367.jpg ) [date_create] => 2017-06-12 [crisis] => [edu] => 1 ) [2] => Array ( [0] => 210 [id] => 210 [1] => 0 [add_to_news] => 0 [2] => UCZEŃ ZESPOŁU SZKÓŁ BUDOWLANYCH W CIESZYNIE FINALISTĄ OGÓLNOPOLSKIEGO TURNIEJU „ZŁOTA KIELNIA” [name] => UCZEŃ ZESPOŁU SZKÓŁ BUDOWLANYCH W CIESZYNIE FINALISTĄ OGÓLNOPOLSKIEGO TURNIEJU „ZŁOTA KIELNIA” [3] => uczen-zespolu-szkol-budowlanych-w-cieszynie-finalista-ogolnopolskiego-turnieju-zlota-kielnia [url] => uczen-zespolu-szkol-budowlanych-w-cieszynie-finalista-ogolnopolskiego-turnieju-zlota-kielnia [4] => zk3.jpg [5] =>

W dniach 8 – 10.02 br. na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich odbył się XLVI Ogólnopolski Turniej Budowlany "Złota Kielnia".

Zadaniem 42 finalistów konkursu było rozwiązanie testu wiedzy oraz wykonanie zadania praktycznego w pięciu kategoriach: monter suchej zabudowy, malarz-tapeciarz, monter instalacji sanitarnych, dekarz, murarz-tynkarz oraz wykonawca robót posadzkarsko-okładzinowych.

    „Złota kielnia” to jedyny konkurs, który od przeszło 45 lat daje uczniom szkół zasadniczych możliwość odniesienia sukcesu edukacyjnego. Jego formuła jest zbliżona do zewnętrznych egzaminów zawodowych, co pozwala uczniom sprawdzić swoje przygotowanie do podjęcia pracy w zawodzie.

       Finaliści Turnieju uzyskują zwolnienie z egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie, dlatego poziom rywalizacji jest bardzo wysoki.

      Reprezentantem ZSB był uczeń klasy 3b KAMIL KAŁUŻA kształcący się w zawodzie monter instalacji sanitarnych.  W finale Kamil zajął  6 miejsce. Nauczycielem przygotowującym była pani mgr inż. URSZULA TRZNADEL.

[txt] =>

W dniach 8 – 10.02 br. na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich odbył się XLVI Ogólnopolski Turniej Budowlany "Złota Kielnia".

Zadaniem 42 finalistów konkursu było rozwiązanie testu wiedzy oraz wykonanie zadania praktycznego w pięciu kategoriach: monter suchej zabudowy, malarz-tapeciarz, monter instalacji sanitarnych, dekarz, murarz-tynkarz oraz wykonawca robót posadzkarsko-okładzinowych.

    „Złota kielnia” to jedyny konkurs, który od przeszło 45 lat daje uczniom szkół zasadniczych możliwość odniesienia sukcesu edukacyjnego. Jego formuła jest zbliżona do zewnętrznych egzaminów zawodowych, co pozwala uczniom sprawdzić swoje przygotowanie do podjęcia pracy w zawodzie.

       Finaliści Turnieju uzyskują zwolnienie z egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie, dlatego poziom rywalizacji jest bardzo wysoki.

      Reprezentantem ZSB był uczeń klasy 3b KAMIL KAŁUŻA kształcący się w zawodzie monter instalacji sanitarnych.  W finale Kamil zajął  6 miejsce. Nauczycielem przygotowującym była pani mgr inż. URSZULA TRZNADEL.

[6] => [short_txt] => [7] => 2017-03-02 13:53:02 [date_add] => 2017-03-02 13:53:02 [8] => 1488459182 [date_add_stamp] => 1488459182 [9] => pl [lang] => pl [10] => 28 [id_user] => 28 [11] => 78.9.15.120 [IP] => 78.9.15.120 [12] => 1 [active] => 1 [13] => [count] => [14] => 0000-00-00 00:00:00 [data_pub] => 0000-00-00 00:00:00 [15] => 2017-03-06 07:16:16 [data_mod] => 2017-03-06 07:16:16 [img] => Array ( [med] => ./files/news/s248x164_zk3.jpg [small] => ./files/news/s163x108_zk3.jpg [full] => ./files/news/s800x600_zk3.jpg ) [date_create] => 2017-03-02 [crisis] => [edu] => 1 ) [3] => Array ( [0] => 208 [id] => 208 [1] => 0 [add_to_news] => 0 [2] => Uroczyste podsumowanie projektu PO WER w Zespole Szkół Technicznych w Cieszynie [name] => Uroczyste podsumowanie projektu PO WER w Zespole Szkół Technicznych w Cieszynie [3] => uroczyste-podsumowanie-projektu-po-wer-w-zespole-szkol-technicznych-w-cieszynie [url] => uroczyste-podsumowanie-projektu-po-wer-w-zespole-szkol-technicznych-w-cieszynie [4] => 21645.jpg [5] =>

Uroczyste podsumowanie projektu PO WER

      W Zespole Szkół Technicznych im. płk. Gwidona Langera w Cieszynie uroczyście podsumowano realizację projektu „Europejskie praktyki trampoliną do sukcesu młodych techników”, wdrażanego w ramach programu PO WER i finansowanego ze środków unijnych. 13 grudnia 2016 r. do auli szkoły licznie przybyli uczestnicy projektu wraz z rodzinami oraz dyrekcja szkoły i przedstawiciele grona pedagogicznego.

    Uczestnicy projektu (dwie grupy po 18 uczniów – przyszli technicy elektrycy, technicy urządzeń i systemów energetyki odnawialnej, technicy mechanicy i technicy mechatronicy) odebrali certyfikaty potwierdzające udział w stażu oraz znajomość podstaw języka hiszpańskiego. Przedstawiciele poszczególnych grup przedstawili swoje relacje ze stażu oraz dokonali prezentacji zdjęć i filmów.

    Ciekawym elementem spotkania była prezentacja tablicy demonstracyjnej dokonana przez ucznia z grupy elektryków. Tablica ta stanowi doskonałe narzędzie edukacyjne, imitujące prawdziwe warunki występujące w instalacjach elektrycznych niskiego napięcia, np. w domach jednorodzinnych. Prezentowana pomoc dydaktyczna została zakupiona ze środków finansowych projektu i będzie służyła do upowszechniania rezultatów projektu, gdyż nawiązuje ściśle do tematyki stażu pierwszej grupy – stworzenia domu energetycznie samowystarczalnego wraz z instalacjami wewnątrz budynku.

      Pani dyrektor Bożena Cholewa w swoim wystąpieniu podziękowała autorkom projektu Pani Katarzynie Zorychcie oraz Pani  Ewie Jusze, jak również koordynatorkom projektu Pani Lubomirze Iskrzyckiej i Pani Dorocie Spandel, opiekunom grup młodzieży wyjeżdżającej na staż, uczestnikom projektu i ich rodzicom. Pani Dyrektor podkreśliła także, że Zespół Szkół Technicznych od początku aktywnie uczestniczy w projektach unijnych i będzie w nich uczestniczyć w przyszłości.

 

[txt] =>

Uroczyste podsumowanie projektu PO WER

      W Zespole Szkół Technicznych im. płk. Gwidona Langera w Cieszynie uroczyście podsumowano realizację projektu „Europejskie praktyki trampoliną do sukcesu młodych techników”, wdrażanego w ramach programu PO WER i finansowanego ze środków unijnych. 13 grudnia 2016 r. do auli szkoły licznie przybyli uczestnicy projektu wraz z rodzinami oraz dyrekcja szkoły i przedstawiciele grona pedagogicznego.

    Uczestnicy projektu (dwie grupy po 18 uczniów – przyszli technicy elektrycy, technicy urządzeń i systemów energetyki odnawialnej, technicy mechanicy i technicy mechatronicy) odebrali certyfikaty potwierdzające udział w stażu oraz znajomość podstaw języka hiszpańskiego. Przedstawiciele poszczególnych grup przedstawili swoje relacje ze stażu oraz dokonali prezentacji zdjęć i filmów.

    Ciekawym elementem spotkania była prezentacja tablicy demonstracyjnej dokonana przez ucznia z grupy elektryków. Tablica ta stanowi doskonałe narzędzie edukacyjne, imitujące prawdziwe warunki występujące w instalacjach elektrycznych niskiego napięcia, np. w domach jednorodzinnych. Prezentowana pomoc dydaktyczna została zakupiona ze środków finansowych projektu i będzie służyła do upowszechniania rezultatów projektu, gdyż nawiązuje ściśle do tematyki stażu pierwszej grupy – stworzenia domu energetycznie samowystarczalnego wraz z instalacjami wewnątrz budynku.

      Pani dyrektor Bożena Cholewa w swoim wystąpieniu podziękowała autorkom projektu Pani Katarzynie Zorychcie oraz Pani  Ewie Jusze, jak również koordynatorkom projektu Pani Lubomirze Iskrzyckiej i Pani Dorocie Spandel, opiekunom grup młodzieży wyjeżdżającej na staż, uczestnikom projektu i ich rodzicom. Pani Dyrektor podkreśliła także, że Zespół Szkół Technicznych od początku aktywnie uczestniczy w projektach unijnych i będzie w nich uczestniczyć w przyszłości.

 

[6] => [short_txt] => [7] => 2016-12-30 11:13:20 [date_add] => 2016-12-30 11:13:20 [8] => 1483092800 [date_add_stamp] => 1483092800 [9] => pl [lang] => pl [10] => 52 [id_user] => 52 [11] => 78.9.15.120 [IP] => 78.9.15.120 [12] => 1 [active] => 1 [13] => [count] => [14] => 0000-00-00 00:00:00 [data_pub] => 0000-00-00 00:00:00 [15] => 2016-12-30 14:09:51 [data_mod] => 2016-12-30 14:09:51 [img] => Array ( [med] => ./files/news/s248x164_21645.jpg [small] => ./files/news/s163x108_21645.jpg [full] => ./files/news/s800x600_21645.jpg ) [date_create] => 2016-12-30 [crisis] => [edu] => 1 ) [4] => Array ( [0] => 207 [id] => 207 [1] => 0 [add_to_news] => 0 [2] => Dwujęzyczne lekcje w LO Wisła [name] => Dwujęzyczne lekcje w LO Wisła [3] => dwujezyczne-lekcje-w-lo-wisla [url] => dwujezyczne-lekcje-w-lo-wisla [4] => clil5.jpg [5] =>

 

W dniach 10-23 lipca 2016 grupa 9 nauczycieli Zespołu Szkół Ogólnokształcących im. P. Stalmacha w Wiśle brała udział w szkoleniu, które odbyło się w Exeter w Wielkiej Brytanii, organizowanym przez International Projects Centre. Intensywny kurs języka angielskiego przeprowadzany był na trzech poziomach: „Creative Methodology”, „Better English for Teachers” oraz „More English for Teachers”.

Oprócz codziennych intensywnych zajęć uczestnicy mieli również możliwość zwiedzić urocze zakątki Devon, Kornwalii i Londynu. W związku z wyjazdem do Anglii już w czerwcu odbył się kurs językowy w Polsce dla nauczycieli biorących udział w projekcie w wymiarze 35 godzin, prowadzony przez p. Zdzisława Ciuka z Uniwersytetu Śląskiego w Cieszynie.
Głównym celem projektu było stosowanie na zajęciach różnorodnych metod aktywizujących w celu podniesienia efektywności nauczania, a tym samym osiągania lepszych wyników edukacyjnych i na egzaminach zewnętrznych. Kurs daje również możliwość wprowadzania innowacji językowych w postaci zintegrowanego nauczania międzyprzedmiotowego oraz opracowania materiałów do prowadzenia zajęć z różnych przedmiotów w języku angielskim. Efektem szkolenia są przeprowadzane przez nauczycieli lekcje przedmiotowe w języku angielskim lub z jego elementami z wykorzystaniem poznanych metod nauczania CLIL*. Podjęte działania przyczynią się z pewnością do promowania wizerunku szkoły jako placówki o wymiarze europejskim.

 

*CLIL to nowoczesna i innowacyjna forma nauczania języka obcego, zdobywająca coraz większe uznanie wśród państw Unii Europejskiej. Nazwa CLIL (Content and Language Integrated Learning) wywodzi się z języka angielskiego i oznacza zintegrowane nauczanie przedmiotowo-językowe.

 

[txt] =>

 

W dniach 10-23 lipca 2016 grupa 9 nauczycieli Zespołu Szkół Ogólnokształcących im. P. Stalmacha w Wiśle brała udział w szkoleniu, które odbyło się w Exeter w Wielkiej Brytanii, organizowanym przez International Projects Centre. Intensywny kurs języka angielskiego przeprowadzany był na trzech poziomach: „Creative Methodology”, „Better English for Teachers” oraz „More English for Teachers”.

Oprócz codziennych intensywnych zajęć uczestnicy mieli również możliwość zwiedzić urocze zakątki Devon, Kornwalii i Londynu. W związku z wyjazdem do Anglii już w czerwcu odbył się kurs językowy w Polsce dla nauczycieli biorących udział w projekcie w wymiarze 35 godzin, prowadzony przez p. Zdzisława Ciuka z Uniwersytetu Śląskiego w Cieszynie.
Głównym celem projektu było stosowanie na zajęciach różnorodnych metod aktywizujących w celu podniesienia efektywności nauczania, a tym samym osiągania lepszych wyników edukacyjnych i na egzaminach zewnętrznych. Kurs daje również możliwość wprowadzania innowacji językowych w postaci zintegrowanego nauczania międzyprzedmiotowego oraz opracowania materiałów do prowadzenia zajęć z różnych przedmiotów w języku angielskim. Efektem szkolenia są przeprowadzane przez nauczycieli lekcje przedmiotowe w języku angielskim lub z jego elementami z wykorzystaniem poznanych metod nauczania CLIL*. Podjęte działania przyczynią się z pewnością do promowania wizerunku szkoły jako placówki o wymiarze europejskim.

 

*CLIL to nowoczesna i innowacyjna forma nauczania języka obcego, zdobywająca coraz większe uznanie wśród państw Unii Europejskiej. Nazwa CLIL (Content and Language Integrated Learning) wywodzi się z języka angielskiego i oznacza zintegrowane nauczanie przedmiotowo-językowe.

 

[6] => Dwujęzyczne lekcje w Liceum Ogólnokształcącym w Wiśle [short_txt] => Dwujęzyczne lekcje w Liceum Ogólnokształcącym w Wiśle [7] => 2016-11-03 11:06:46 [date_add] => 2016-11-03 11:06:46 [8] => 1478167606 [date_add_stamp] => 1478167606 [9] => pl [lang] => pl [10] => 21 [id_user] => 21 [11] => 78.9.15.120 [IP] => 78.9.15.120 [12] => 1 [active] => 1 [13] => [count] => [14] => 0000-00-00 00:00:00 [data_pub] => 0000-00-00 00:00:00 [15] => 2016-11-03 11:10:02 [data_mod] => 2016-11-03 11:10:02 [img] => Array ( [med] => ./files/news/s248x164_clil5.jpg [small] => ./files/news/s163x108_clil5.jpg [full] => ./files/news/s800x600_clil5.jpg ) [date_create] => 2016-11-03 [crisis] => [edu] => 1 ) [5] => Array ( [0] => 205 [id] => 205 [1] => 0 [add_to_news] => 0 [2] => Wyjątkowa szansa: wolontariat sukcesu dla nastolatków! [name] => Wyjątkowa szansa: wolontariat sukcesu dla nastolatków! [3] => wyjatkowa-szansa-wolontariat-sukcesu-dla-nastolatkow [url] => wyjatkowa-szansa-wolontariat-sukcesu-dla-nastolatkow [4] => bank-zywnosci.jpg [5] =>

Banki Żywności proponują młodym ludziom wyjątkowe doświadczenie, które uczy skuteczności: udział w prowadzeniu Świątecznej Zbiórki Żywności w dniach 25-27 listopada. – To od Was zależy, ile zbierzemy jedzenia. Czekają na nie osoby, które bez Waszej pomocy nie będą miały radosnych świąt. Tak wiele więc zależy od wolontariuszy – podkreśla Anna Kołnierzak z Federacji Polskich Banków Żywności, która przez lata sama była wolontariuszką.

Każdy kto chciałby wziąć udział w tej ogólnopolskiej akcji, która będzie prowadzona na terenie tysięcy sklepów, w których Polacy robią zakupy, może zgłosić się do 7 listopada do najbliższego Banku Żywności. Namiary poszczególnych Banków Żywności znajdziecie na www.bankizywnosci.pl w zakładce „kontakt”. – Wolontariat Banków Żywności to marka sama w sobie. Po pierwsze daje umiejętność osiągania sukcesu, bo walczymy o to, by w trzy dni zebrać jak najwięcej jedzenia, na które czekają osoby potrzebujące. Po drugie uczy, jak mieć pozytywny wpływ na otoczenie. To świetna szkoła zarządzania i skuteczności. A jeśli już mówimy o „szkole”, to właśnie szkoły bardzo doceniają taką aktywność uczniów – zaznacza Anna Kołnierzak.

Banki Żywności to sieć pomocowa, która obejmuje całą Polskę. Banki tworzą system, dzięki któremu Polacy mogą dzielić się tym co kupują z osobami potrzebującymi. Chodzi także o to, by żywność się nie marnowała i dlatego Banki dbają o to, by całe pełnowartościowe jedzenie zostało wykorzystane. – To obecnie jedno z najważniejszych wyzwań na świecie – tłumaczą eksperci Banków Żywności.
 
 
 
[txt] =>

Banki Żywności proponują młodym ludziom wyjątkowe doświadczenie, które uczy skuteczności: udział w prowadzeniu Świątecznej Zbiórki Żywności w dniach 25-27 listopada. – To od Was zależy, ile zbierzemy jedzenia. Czekają na nie osoby, które bez Waszej pomocy nie będą miały radosnych świąt. Tak wiele więc zależy od wolontariuszy – podkreśla Anna Kołnierzak z Federacji Polskich Banków Żywności, która przez lata sama była wolontariuszką.

Każdy kto chciałby wziąć udział w tej ogólnopolskiej akcji, która będzie prowadzona na terenie tysięcy sklepów, w których Polacy robią zakupy, może zgłosić się do 7 listopada do najbliższego Banku Żywności. Namiary poszczególnych Banków Żywności znajdziecie na www.bankizywnosci.pl w zakładce „kontakt”. – Wolontariat Banków Żywności to marka sama w sobie. Po pierwsze daje umiejętność osiągania sukcesu, bo walczymy o to, by w trzy dni zebrać jak najwięcej jedzenia, na które czekają osoby potrzebujące. Po drugie uczy, jak mieć pozytywny wpływ na otoczenie. To świetna szkoła zarządzania i skuteczności. A jeśli już mówimy o „szkole”, to właśnie szkoły bardzo doceniają taką aktywność uczniów – zaznacza Anna Kołnierzak.

Banki Żywności to sieć pomocowa, która obejmuje całą Polskę. Banki tworzą system, dzięki któremu Polacy mogą dzielić się tym co kupują z osobami potrzebującymi. Chodzi także o to, by żywność się nie marnowała i dlatego Banki dbają o to, by całe pełnowartościowe jedzenie zostało wykorzystane. – To obecnie jedno z najważniejszych wyzwań na świecie – tłumaczą eksperci Banków Żywności.
 
 
 
[6] => Polacy bardzo chcą dzielić się jedzeniem z potrzebującymi. Dlatego tak bardzo potrzeba wolontariuszy, którzy w tym pomogą. [short_txt] => Polacy bardzo chcą dzielić się jedzeniem z potrzebującymi. Dlatego tak bardzo potrzeba wolontariuszy, którzy w tym pomogą. [7] => 2016-10-27 14:22:55 [date_add] => 2016-10-27 14:22:55 [8] => 1477570975 [date_add_stamp] => 1477570975 [9] => pl [lang] => pl [10] => 21 [id_user] => 21 [11] => 78.9.15.120 [IP] => 78.9.15.120 [12] => 1 [active] => 1 [13] => [count] => [14] => 0000-00-00 00:00:00 [data_pub] => 0000-00-00 00:00:00 [15] => 2016-10-27 14:27:08 [data_mod] => 2016-10-27 14:27:08 [img] => Array ( [med] => ./files/news/s248x164_bank-zywnosci.jpg [small] => ./files/news/s163x108_bank-zywnosci.jpg [full] => ./files/news/s800x600_bank-zywnosci.jpg ) [date_create] => 2016-10-27 [crisis] => [edu] => 1 ) [6] => Array ( [0] => 204 [id] => 204 [1] => 0 [add_to_news] => 0 [2] => Współpraca dydaktyczna I LO im. A. Osuchowskiego i Gimnazjum nr 3 w Cieszynie. [name] => Współpraca dydaktyczna I LO im. A. Osuchowskiego i Gimnazjum nr 3 w Cieszynie. [3] => wspolpraca-dydaktyczna-i-lo-im.-a.-osuchowskiego-i-gimnazjum-nr-3-w-cieszynie. [url] => wspolpraca-dydaktyczna-i-lo-im.-a.-osuchowskiego-i-gimnazjum-nr-3-w-cieszynie. [4] => 14393231134307291245117583501586o.jpg [5] =>

 podpisali umowę o współpracy dydaktycznej między szkołami. W jej ramach liceum objęło swoim patronatem klasę 3c gimnazjum. W ramach współpracy planowane są wykłady nauczycieli liceum dla uczniów gimnazjum jak również udział młodzieży gimnazjalnej w wybranych zajęciach w liceum.

            Współpracę zainicjował wykład łączący treści matematyczne i fizyczne: „Soczewki w optyce”.
            I Liceum Ogólnokształcące zainicjowało kilka lat temu, na wzór renomowanych szkół z dużych ośrodków miejskich, współpracę dydaktyczną z uczelniami wyższymi. Obecnie działają w szkole 3 patronaty naukowe Uniwersytetu Śląskiego i patronat Fundacji Rozwoju Kardiochirurgii w Zabrzu. Ideą podpisanego dziś porozumienia jest przeniesienie zdobytych doświadczeń i wypracowanych metod współpracy na nowy poziom liceum – gimnazjum.
[txt] =>

 podpisali umowę o współpracy dydaktycznej między szkołami. W jej ramach liceum objęło swoim patronatem klasę 3c gimnazjum. W ramach współpracy planowane są wykłady nauczycieli liceum dla uczniów gimnazjum jak również udział młodzieży gimnazjalnej w wybranych zajęciach w liceum.

            Współpracę zainicjował wykład łączący treści matematyczne i fizyczne: „Soczewki w optyce”.
            I Liceum Ogólnokształcące zainicjowało kilka lat temu, na wzór renomowanych szkół z dużych ośrodków miejskich, współpracę dydaktyczną z uczelniami wyższymi. Obecnie działają w szkole 3 patronaty naukowe Uniwersytetu Śląskiego i patronat Fundacji Rozwoju Kardiochirurgii w Zabrzu. Ideą podpisanego dziś porozumienia jest przeniesienie zdobytych doświadczeń i wypracowanych metod współpracy na nowy poziom liceum – gimnazjum.
[6] => W dniu 5 października 2016 r. mgr Danuta Łabaj, Dyrektor Gimnazjum nr 3 z klasami integracyjnymi w Cieszynie i mgr Janusz Łukomski-Prajzner, Dyrektor I LO im. A. Osuchowskiego [short_txt] => W dniu 5 października 2016 r. mgr Danuta Łabaj, Dyrektor Gimnazjum nr 3 z klasami integracyjnymi w Cieszynie i mgr Janusz Łukomski-Prajzner, Dyrektor I LO im. A. Osuchowskiego [7] => 2016-10-07 10:31:41 [date_add] => 2016-10-07 10:31:41 [8] => 1475829101 [date_add_stamp] => 1475829101 [9] => pl [lang] => pl [10] => 21 [id_user] => 21 [11] => 78.9.15.120 [IP] => 78.9.15.120 [12] => 1 [active] => 1 [13] => [count] => [14] => 0000-00-00 00:00:00 [data_pub] => 0000-00-00 00:00:00 [15] => 2016-10-07 10:31:41 [data_mod] => 2016-10-07 10:31:41 [img] => Array ( [med] => ./files/news/s248x164_14393231134307291245117583501586o.jpg [small] => ./files/news/s163x108_14393231134307291245117583501586o.jpg [full] => ./files/news/s800x600_14393231134307291245117583501586o.jpg ) [date_create] => 2016-10-07 [crisis] => [edu] => 1 ) [7] => Array ( [0] => 203 [id] => 203 [1] => 0 [add_to_news] => 0 [2] => Budowlanka na stażu w Irlandii [name] => Budowlanka na stażu w Irlandii [3] => budowlanka-na-stazu-w-irlandii [url] => budowlanka-na-stazu-w-irlandii [4] => 619120160909110133.jpg [5] =>

 Staż został zrealizowany w ramach projektu „Dziś stażysta – jutro profesjonalista” programu Erasmus+. W stażu wzięli udział uczniowie kształcący się w zawodzie technik budownictwa, technik renowacji elementów architektury oraz technik geodeta pod opieką pani Barbary Klimas i pani Teresy Machej. Dzięki udziałowi w projekcie uczniowie nabyli umiejętności praktyczne charakterystyczne dla swojego zawodu pracując w lokalnych firmach budowlanych, a poprzez zakwaterowanie u rodzin goszczących mieli możliwość doskonalenia umiejętności komunikacyjnych w języku angielskim.

Każdy uczestnik projektu otrzymał potwierdzenie odbytego stażu, referencje od pracodawców oraz dokument Europass Mobilność, który umożliwia zaprezentowanie swoich umiejętności na europejskim rynku pracy. Ponadto każdy stażysta wziął udział w szkoleniu Safe Pass i uzyskał certyfikat uprawniający do pracy w sektorze budowlanym w Irlandii  przez najbliższe 4 lata.
Oprócz pracy uczniowie mieli czas na „odkrywanie” Irlandii . Odbyły się wycieczki do znanych i ciekawych miejsc w Irlandii m.in.  do jaskini Mitchelstown’ Caves, zamków Cahir Castle i St. Patrick’s Rock, Cashel, Parku Narodowego Killarney oraz na Moherowe klify, które zrobiły na uczestnikach ogromne wrażenie.
 
[txt] =>

 Staż został zrealizowany w ramach projektu „Dziś stażysta – jutro profesjonalista” programu Erasmus+. W stażu wzięli udział uczniowie kształcący się w zawodzie technik budownictwa, technik renowacji elementów architektury oraz technik geodeta pod opieką pani Barbary Klimas i pani Teresy Machej. Dzięki udziałowi w projekcie uczniowie nabyli umiejętności praktyczne charakterystyczne dla swojego zawodu pracując w lokalnych firmach budowlanych, a poprzez zakwaterowanie u rodzin goszczących mieli możliwość doskonalenia umiejętności komunikacyjnych w języku angielskim.

Każdy uczestnik projektu otrzymał potwierdzenie odbytego stażu, referencje od pracodawców oraz dokument Europass Mobilność, który umożliwia zaprezentowanie swoich umiejętności na europejskim rynku pracy. Ponadto każdy stażysta wziął udział w szkoleniu Safe Pass i uzyskał certyfikat uprawniający do pracy w sektorze budowlanym w Irlandii  przez najbliższe 4 lata.
Oprócz pracy uczniowie mieli czas na „odkrywanie” Irlandii . Odbyły się wycieczki do znanych i ciekawych miejsc w Irlandii m.in.  do jaskini Mitchelstown’ Caves, zamków Cahir Castle i St. Patrick’s Rock, Cashel, Parku Narodowego Killarney oraz na Moherowe klify, które zrobiły na uczestnikach ogromne wrażenie.
 
[6] => Od 10 do 24 września 2016 roku 24 – osobowa grupa uczniów Zespołu Szkół Budowlanych im. gen. Stefana Grota Roweckiego przebywała na stażu w Irlandii [short_txt] => Od 10 do 24 września 2016 roku 24 – osobowa grupa uczniów Zespołu Szkół Budowlanych im. gen. Stefana Grota Roweckiego przebywała na stażu w Irlandii [7] => 2016-10-07 10:28:37 [date_add] => 2016-10-07 10:28:37 [8] => 1475828917 [date_add_stamp] => 1475828917 [9] => pl [lang] => pl [10] => 21 [id_user] => 21 [11] => 78.9.15.120 [IP] => 78.9.15.120 [12] => 1 [active] => 1 [13] => [count] => [14] => 0000-00-00 00:00:00 [data_pub] => 0000-00-00 00:00:00 [15] => 2016-10-07 10:28:37 [data_mod] => 2016-10-07 10:28:37 [img] => Array ( [med] => ./files/news/s248x164_619120160909110133.jpg [small] => ./files/news/s163x108_619120160909110133.jpg [full] => ./files/news/s800x600_619120160909110133.jpg ) [date_create] => 2016-10-07 [crisis] => [edu] => 1 ) )
Fundacja

© 2016 Starostwo Powiatowe w Cieszynie

Designed by: Strony Dla Firm

Korzystamy z plików cookies i umożliwiamy zamieszczanie ich osobom trzecim. Pliki cookie pozwalają na poznanie twoich preferencji na podstawie zachowań w serwisie. Uznajemy, że jeżeli kontynuujesz korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę. Poznaj szczegóły i możliwości zmiany ustawień w Polityce Cookies
Zamknij X